Ból kręgosłupa

Ból kręgosłupa – 8 porad jak uniknąć problemów z kręgosłupem

Ewolucyjnie kręgosłup przystosowany jest do ruchu, nie lubi siedzenia ani stania. Dlatego nic nie zrobi mu tak dobrze, jak regularna aktywność fizyczna. Zastosuj się do 8 prostych zasad, które pomogą w przyszłości uniknąć problemów z kręgosłupem.

 

Ból kręgosłupa

Jak uniknąć problemów z kręgosłupem

1. Zacznij dzień od przeciągania się. Leżąc, maksymalnie wyprostuj ręce za głową, a stopy ustaw piętami do przodu. Następnie poprzeciągaj się niesymetrycznie (jednocześnie prostuj prawą rękę i lewą nogę). Potem ugnij nogi w kolanach i przełóż je na prawą stronę, jednocześnie skręcając tułów w lewo. Powtórz na drugą stronę. Przekręć się na bok i powoli wstań. 2. Myjąc zęby, nie pochylaj się nad umywalką, tylko stój prosto. Gdy myjesz włosy, nie pochylaj się nad wanną. Lepiej myj głowę pod prysznicem. 3. Przy biurku przysuń krzesło maksymalnie do blatu, usiądź jak najgłębiej, by pośladki dotykały oparcia, a ciało spoczywało nie na kości krzyżowej, ale na guzach kulszowych (wyczujesz je, wkładając ręce pod pośladki). 4. Kiedy długo siedzisz, korzystaj z poduszki sensomotorycznej (wygląda jak gruby dysk), gdyż wymusza prawidłową pozycję i stymuluje mikroruchy krążków międzykręgowych. Ustaw monitor na wprost twarzy, nie z boku. 5. Nie podnoś ciężkich rzeczy na wyprostowanych nogach, tylko przykucnij, a dopiero potem unieś przedmiot, prostując jednocześnie obie nogi.

 

Źródła:

https://www.poradnikzdrowie.pl/zdrowie/kregoslup-kosci-stawy/bol-kregoslupa-8-porad-jak-uniknac-problemow-z-kregoslupem-aa-Euee-txRt-2eDB.html

https://zdrowie.pap.pl/srodowisko/jak-nie-uszkodzic-kregoslupa-przy-pracy-biurowej